2019年11月22日金曜日

優美な真珠の神秘性を表現したミキモト初の香り・MIKIMOTO EAU DE PARFUM





Pearl King(真珠王)と呼ばれた御木本幸吉を創業者とするジュエリーブランド、MIKIMOTOによるブランド初のフレグランス発表会にて。(English translation after Japanese)





MIKIMOTO  EAU DE PARFUM(ミキモト オード パルファム)は、2020125日国内直営店より発売、順次海外店舗にて発売されます。




会場では先ず、周囲の光を集め真珠さながらに輝くフレグランスボトルに注目しました。有機的なカーブを描く鏡面は海の水面のようにきらめき、側面のガラスではユニークな光沢を放つピンクゴールドの液体がゆらめいています。貝のごとくやわらかな膨らみを感じさせる側面と、クールな立方体の正面の組合せはまさにジュエラーならではの端正な造形です。ボトルデザイナーは、数々のアイコニックなデザインのフレグランスボトルを世に送り出しているLance McGregor





静謐な清らかさと優美な神秘性。

その香りは、時代も性別も問わない普遍の魅力を秘めた真珠のごとく、自由な心を持つ現代人に心地良く響きます。

トップノートは瑞々しい潮風を感じさせる心地良い柑橘類のハーモニー。ミドルノートは、まろやかな真珠の光沢を想像させるなめらかなマグノリアとアイリス。ラストノートには、龍涎香やサフラン、沈香、白檀など心に静かな落ち着きと温かさをもたらす木々のエッセンスが漂うのです。

このタイムレスでジェンダーをクロスさせたフレグランスを生み出したのは、世界有数の規模を誇るFirmenich 社の調香師 Frank Voelkl と、フレグランスの世界で約30年のキャリアを持つ、Raymond Matt’s LLC.の創業者でフレグランス・デザイナーの Raymond Matts 











昨日の発表会では、エントランスにてこの新しいフレグランスのイメージを語る"float on reality" の文章を読み、会場内でその内容がヴィジュアライズされたキャンペーンムービー(アートディレクター中村壮志出演岩崎拓馬、高瀬真奈)を眺め、フレグランスを彷彿とさせるカクテルを味わいました。夕刻にはその挿入歌を担当された、jan and naomi によるライブを堪能。五感全てから香りの世界を感じられる貴重なプレゼンテーションでした。

来年125日発売。輝く未来を期待したくなるような新しい年の始まりにふさわしい香りです。多くの人々に感じていただけますように。




At the brand's first fragrance presentation by MIKIMOTO, a jewelry brand whose founder is Kokichi Mikimoto, known as Pearl King.

MIKIMOTO  EAU DE PARFUM will be started to sell directly from domestic stores on January 25, 2020, then released at overseas stores.


At the venue, I first focused on fragrance bottles that gather ambient light and shine like pearls.  The mirror surface, which draws an organic curve, glitters like the surface of the sea, and the glass on the side shines with a pink gold liquid that gives off a unique luster.  The combination of the side that makes you feel a soft swell like a shell and the front of a cool cube is a neat shape that is unique to jewelers.  The bottle designer is Lance McGregor, who has released many iconic fragrance bottles.


Silent purity and graceful mystery.

 The scent, like a pearl that has a universal appeal regardless of age or gender, resonates comfortably with a modern person with a free heart. At first , comfortable harmony of citrus will make you feel the free sea breeze. Middle note is smoothly  magnolia and iris reminiscent of mellow pearl luster. In the last note, we can feel essences of trees that bring peace and calmness to the heart, such as ambergris, saffron, agarwood, sandalwood.

Frank Voelkl, a perfumer from Firmenich, one of the largest in the world.  Raymond Matts, the founder and fragrance designer of Raymond Matt ’s LLC., with a career of about 30 years in the fragrance world.  This timeless and gender-crossed fragrance was created by them.


At the presentation venue yesterday, I was able to experience the world of scents with all my senses, including writing, video, cocktail drinks, music…. the text of "float on reality" ,

the campaign movie (Art Director:Soshi Nakamura / Cast: Takuma Iwasaki,  Mana Takase) , cocktail reminiscent of fragrance and live performance by jan and naomi .


Release on January 25 next year.  A fragrance suitable for the beginning of a new year that will make you expect a bright future.  I hope many people will feel it.



…written by SAWAROMA






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