2017年10月18日水曜日

Organic cosmetics by 《WANOWA》・柔らかな国造ゆずの香りを活かす


Yesterday, yellow and green colors of this booth made me stop,

at the REST STATION ofPR01. TRADE SHOW TOKYO | SS18

at EBiS303 , 2017.10.1719.



The booth presented a Japanese brand  WANOWA》, their 2 skincare products ; hand cream and face pack make use of so precious Kokuzo - Yuzu of Nomi Ishikawa prefecture .

They have produced organic yuzu since 1980. This yuzu  named Kokuzo- Yusuwith delicate aroma has been used in the cuisine of Ishikawa .  

The essential oil and distilled water by steam distillation of the peels are used in WANOWAcosmetics. I tried the hand cream on my skin, the aroma is very soft and the touch is gentle.   




昨日、恵比寿のEBiS33にて開催された《PR01. TRADE SHOW TOKYO | SS18 at EBiS303 , 2017.10.1719》。その会場受付の横、窓側のレストステーションに、鮮やかな黄色や緑が映えるブースがあり立ち寄ってみました。なんと国産ゆず、四国や九州産ではありません。北陸の石川県能美市で1980年以来無農薬で作られているというゆずが置いてあります。小ぶりの緑の果皮。国造ゆずと呼ばれています。




この果皮から水蒸気蒸留により得られる精油と芳香蒸留水を活かしたスキンケア商品2種(ハンドクリームとフェイシャルパック)が販売されています。ゆず果汁の入った紅茶をいただきながらさっそくクリームを肌に試してみました。柔らかな香りそしてすうっと違和感なく馴染みます。なかなかこんなジェントルタッチのクリームにはお目にかかったことはありません。フェイシャルパックに使用されているというゆず蒸留水の香りも優しく思わず商品化へのストーリーを聴き入ってしまいました。この開発の背景とブランドについては特設サイトでも知ることができます。

WANOWA

https://www.wanowa.co


東京にて、sawaroma より。

…written by SAWAROMA

at Tokyo.



0 件のコメント:

コメントを投稿